Jumaat, 11 Julai 2014

Pusat Simpanan Maklumat


Sekitar tahun 2007 sehingga tahun 2014, aku tidak pasti telah berapa banyak laman blogspot yang aku telah buka. Keluarga aku menghadapi pelbagai krisis jadi aku cuba untuk membuat diri aku ini sentiasa sedar dan tidak tenggelam dengan perasaan sedih kerana aku tidak dapat hidup seperti orang lain dengan mengumpul, membaca maklumat dan menulis.

Aku berterima kasih kepada google kerana membenarkan aku menggunakan platform mereka sebagai pentas untuk menyimpan maklumat selain daripada aku dapat menggunakannya untuk meluahkan rasa hiba aku. Aku menggunakan pelbagai nama samaran untuk menyimpan maklumat. Semua ini menjadi rujukan aku kerana aku akan kembali membacanya semula apabila aku lapang serta bosan.
Boleh jadi ia akan berguna di masa hadapan. Jika bukan untuk aku pun mungkin untuk orang lain. Rasa hiba pula. Teringat akan bapa aku.

Sumber Gambar
  • Pexels.com via Eleanor McKenna, Keeping a Project Diary, Medium Visual Design, 16 August 2018 (online