Jumaat, 11 Julai 2014

Pengajian Bahasa


Adakah anda bercakap dalam lebih daripada satu bahasa? Maksudnya di sini bukan bahasa Rojak yang telah pun mendarah daging di Malaysia tetapi bahasa yang betul bagi setiap satunya. Adakah anda berminat mempelajari mengenai bagaimana, bila dan di mana sesuatu bahasa itu muncul? Adakah anda berminat dengan pengaruh pelbagai bahasa yang menjadikan semua orang lebih rapat antara satu sama lain? Jika anda berminat dengan hal ini maka anda mungkin boleh mempertimbang untuk mendaftar dalam pengajian bahasa. 

Pengajian bahasa ini adalah merupakan salah satu daripada kursus seni tradisional yang memberikan anda pengetahuan berguna mengenai pelbagai bahasa seperti bahasa Inggeris, bahasa Perancis, bahasa Sepanyol, bahasa Jerman dan bahasa Russia.

Bahasa Inggeris sebagai contoh adalah salah satu daripada enam bahasa rasmi di Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB). Selain itu, bahasa Inggeris menjadi bahasa perhubungan antarabangsa yang penting. Ia memudahkan komunikasi antara penduduk dunia yang bertutur dalam pelbagai bahasa. Selain itu, bahasa Inggeris menjadi bahasa perdagangan global, bahasa sains dan teknologi, bahasa diplomasi, bahasa pertubuhan antarabangsa dan pertukaran antarabangsa dalam bidang yang melibatkan komunikasi pelbagai hala.
Kredit untuk gambar hiasan di atas adalah milik laman web Surrey Translation Bureau, United Kingdom.